ABN AMRO compenseert klanten met doorlopend krediet

ABN AMRO compenseert klanten voor te veel betaalde rente over hun doorlopend krediet. In navolging van andere banken heeft ABN AMRO een akkoord gesloten met de consumentenbond over een compensatieregeling voor klanten die te veel rente hebben betaald over hun doorlopend krediet. ABN reserveert hiervoor € 250 miljoen. Doorlopend krediet sinds 1 januari 2008 Klanten. Lees verder

Huiseigenaar dupe van nieuwe leennorm

Huiseigenaren kunnen per 1 april fors minder lenen, terwijl huurders de leenmogelijkheden juist zien toenemen. Dit is het gevolg van nieuwe leennormen bij het afsluiten van een persoonlijke lening of doorlopend krediet. Huiseigenaren moeten rekening houden met een tot 30 procent lagere maximale lening, zo blijkt uit cijfers van kredietbemiddelaar Becam. Berekening maximale lening wijzigt. Lees verder

Geld lenen voor verbouwing over hoogtepunt

De vraag naar geld lenen voor een verbouwing nam sterk toe na het uitbreken van de Covid crisis. Zeker in de maanden maart tot en met mei van 2020 was de animo voor een verbouwingslening groot, zo blijkt uit cijfers van kredietbemiddelaar Becam. Na die periode was een duidelijke afname merkbaar. Opvallend genoeg nam de. Lees verder

Consumenten zetten massaal rood staan uit op betaalrekening

Consumenten zetten rood staan “uit” Meer dan 100.000 consumenten hebben onlangs de mogelijkheid om rood te staan op hun betaalrekening uit laten zetten. Hierover schrijft de onafhankelijke portal Hypotheekrente.com op haar website. Klanten doen dit om een zogenoemde BKR-registratie te voorkomen. Nieuwe regels Nieuwe regels kunnen er namelijk voor zorgen dat je minder hypotheek kunt krijgen. Bovendien vinden veel. Lees verder